travel-778338_1280

זכויות הנוסע במצב של ביטול טיסה – שלב א'

ביטלו לכם את הטיסה חזרה לישראל בזמן שאתם בחו"ל. מה עושים עכשיו, ומה עושים לאחר שחוזרים לארץ.
להלן מדריך מקוצר לשעת חירום, שלב א':

ראשית נסביר כי ביטול טיסה כוללת גם מצב של דחיית שעת הטיסה בלמעלה מ – 8 שעות. יחד עם זאת, הנסיון מלמד שרק בדיעבד תדעו למדוד את אותן 8 שעות שכן חברות התעופה נוטות לאופטימיות יתר ועל כן דוחות את מועד הטיסה בתחילה בשעות בודדות, ולאחר מכן דוחות שוב. מכל מקום, אם הגעתם למצב של דחיה העולה על 8 שעות משעת הטיסה המקורית, האמור לעיל רלוונטי גם עבורכם.

אז מה עושים באופן מיידי?

ראשית, חברת התעופה שביטלה את הטיסה מחויבת להציע לכם לבחור בין קבלת טיסה חלופית במועד המוקדם ביותר האפשרי לבין קבלת החזר כספי בגין הטיסה שבוטלה.

בהנחה שתבחרו לקבל את הטיסה החלופית, חברת התעופה מחוייבת לסדר לכם אפשרות לינה (בהנחה שאמור לחלוף לפחות לילה אחד בין הטיסה שבוטלה למועד הטיסה החלופית) ואף לדאוג לכם להעברות אל המלון ובחזרה לשדה התעופה.

ואולם, מחויבות לחוד ומציאות לחוד. פעמים רבות חברת התעופה לא תציע לכם לנסוע לבית המלון ולפעמים גם יקח זמן רב עד שימצאו את שוברים לרכישת מזון בשדה התעופה. במקרים אלו אנו מציעים שלא להמתין יתר על המידה ועליכם לדאוג בעצמכם למצוא מקום לינה. לאחר מכן תוכלו לבקש החזר כספי בגין הוצאות הלינה, נסיעות ומזון שהוצאתם במשך הזמן שעד למועד הטיסה החלופית.

אז מה עושים?  

  • בידקו אם קיבלתם מחברת התעופה אימייל או מסרון עם הנחיות כיצד לפעול במקרה של ביטול טיסה.
  • חפשו את נציגי חברת התעופה בדלפק הקבוע שלהם בשדה התעופה ודרשו לקבל שוברים או הזמנות למזון, למוניות ולבית מלון.
  • אם חברת התעופה אינה מאורגנת כראוי לטובת הענין, נופפו לה לשלום ודאגו לעצמכם – אין צורך להזרק על רצפת שדה התעופה עד שיואילו למסור לכם מידע או לדאוג לזכויותיכם. הזמינו מלון וסעו לנוח. שימרו חשבוניות או שלמו בכרטיס אשראי בכדי שניתן יהיה לזהות את התשלומים שהוצאתם לצרכי הלינה, מזון ומשקאות, וכן עבור הנסיעות משדה התעופה וחזרה.
  • שאלה שעולה לעיתים היא בנוגע לסכומים שתוכלו להוציא לרכישת הלינה והמזון. כאמור, המחויבות של חברת התעופה היא לבצע בפועל עבורכם את ההזמנות של בית המלון, המונית ושל ארוחות בזמן ההמתנה לטיסה החלופית. אם לא עשתה זאת, תתקשה חברת התעופה לטעון כי ההוצאות שלכם עלו יתר על המידה. יחד עם זאת, אין מקום לנצל את הנסיבות לשדרוג למלונות פאר ומסעדות מישלן אולם אם תוכיחו שאלו היו ההוצאות שלכם גם במהלך החופשה עצמה, אנו סבורים שחברת התעופה תהיה מחוייבת להחזיר לכם את הוצאותיכם באופן מלא.

בכל מקרה, אין מחירון אחיד של חברות התעופה לסכום ההחזר שתקבלו בגין לינות או מזון ויש להתייחס לנסיבות כהמשך ישיר של אורחות חייכם.

דרך צלחה

יצירת קשר

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

גלילה למעלה