PAPER

תלמידי 'וול סטריט, בית הספר לאנגלית' יקבלו כ – 10 מיליון שקלים במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית. מה עליכם לעשות כדי לקבל את הכספים ?

בחודש אוגוסט 2019 אושרה פשרה בת"צ 17153-01-12 בידרמן נ' קבוצת קידום בע"מ (שהפעילה את 'וול סטריט, בית הספר לאנגלית') שעניינה בשלילת אפשרות קבלת החזר כספי עקב ביטול קורס. בכך, הגיע לסיומו ההליך המשפטי ויוצא לדרך תהליך החזרת הכספים לתלמידים.

לתהליך החזרת הכספים יהיו שותפים גם התלמידים עצמם, אשר יגישו טפסי תביעה מקוונים. חלק מהתלמידים נדרשים גם לצרף אסמכתאות לצורך אישור זכאותם, משום שבידי וול סטריט מצויים נתונים חלקיים בלבד. קבלת הכספים בידי התלמידים צפויה לאחר בדיקת כל התביעות וקביעת סכומי ההחזר, בסביבות חודש מאי 2020.

מה עליכם לעשות לצורך קבלת החזר כספי מוול סטריט ?

במסגרת הפשרה, הפקידה וול סטריט בקופת בית המשפט קרוב ל – 10 מיליון ₪, המיועדים לחלוקה לתלמידיה לשעבר, אשר למדו אנגלית ב'וול סטריט' מיום 9.1.2005 עד 31.12.2017, אשר לא סיימו את לימודיהם אצלה (מכל סיבה שהיא).

כל מי שלמד בעבר בוול סטריט רשאי להגיש טופס תביעה מקוון, דרך אתר האינטרנט של וול סטריט (בתחתית האתר של וול סטריט תמצאו לינק ל'הסכם הפשרה בתובענה ייצוגית בענין אפשרות ביטול לימודי אנגלית בוול סטריט') או דרך מוקד טלפוני שהוקם לטובת הענין ומספרו: 074-7002356 ואליו ניתן לפנות בכל שאלה או בעיה טכנית.

לרשותכם עומדת תקופה של כ – 4 חודשים להגשת טפסי התביעה (עד ליום 25.12.2019), אשר במסגרתם תונחו למלא פרטים בנוגע לתקופת הלימודים בוול סטריט, וכן פרטים אישיים, לרבות פרטים בנוגע לדרך קבלת הכספים (העברה לחשבון בנק או קבלת המחאה).

בידי וול סטריט מידע על כ – 4500 תלמידים לשעבר אשר ידוע כי הם זכאים להחזר כספי. תלמידים אלו יקבלו בימים הקרובים הודעות SMS בדבר זכאותם לקבלת החזר כספי והנחיות להעברת פרטים לצורך קבלת הכספים.

שאר תלמידי וול סטריט, אשר עשויים גם כן לקבל החזר כספי (אך זכאותם לא אומתה על ידי וול סטריט), יקבלו הודעות SMS הקוראות להם למלא טופס תביעה. מומלץ לתלמידים אלו למלא את הפרטים בדייקנות ולצרף אסמכתאות שיעידו על מועד רכישת הקורס ומועד הפסקת לימודיהם בפועל.

בהמשך, ימסרו הודעות גם בדבר משלוח טופס התביעה בהצלחה והודעות על קבלה או דחיית התביעה. 

התנאי העיקרי לקבלת ההחזר כספי הוא יתרת תקופת לימודים שעולה על 6 חודשים (או 2 רמות לימוד, לתלמידים שלמדו בוול סטריט לפני שנת 2011).

סכומי ההחזר לכל תלמיד ייקבעו בהתאם לזמן הלימוד שנותר לכל תלמיד עד לסיום לימודיו, וכן בהתאם למספר התלמידים שימצאו זכאים לקבלת החזר, לאחר סיום בדיקת טפסי התביעה. ככל שיהיו פחות תלמידים הזכאים להחזר, יגדל חלקם הכספי של התלמידים הזכאים בסכום ההחזר הכללי.

כמו כן, בכפוף לבדיקת כלל התביעות, עשויים תלמידים שלא הסתדרו כלל עם מערכת הלימוד של וול סטריט והפסיקו את לימודיהם בשלבים ראשוניים או שלא התחילו ללמוד כלל, לקבל סכומים גבוהים יותר מאחרים, עד לקבלת כמעט מלוא הסכומים ששילמו לוול סטריט (בניכוי דמי ביטול בסך 400 ₪ בלבד).

בנוסף לכך, מכיון שבמסגרת הפשרה צפינו כי תלמידים שלמדו בין השנים 2005 עד 2010 יתקשו בהצגת אסמכתאות לתקופת לימודיהם או סיומם, הוקצה לתלמידי שנתונים אלו סכום תיאורטי של 1,000,000 ₪ בלבד, אולם סכום זה יגדל ויגדיל את סכום ההחזר הכללי (כלומר, לא יבוא על חשבון התלמידים מהשנים 2011 עד 2017) ככל שימצאו יותר תלמידים זכאים.

מתי יתקבלו ההחזרים בידי הלקוחות?

כאמור, עד ליום 25.12.2019 יתקבלו טפסי התביעה. לאחר מכן יופעלו מנגנוני בקרה על ידי באי הכוח המייצגים את הקבוצה, עו"ד חיים פינץ ועו"ד רועי קדם, והתוצאות הסופיות של חלוקת הכספים ייבדקו גם על ידי בודק חיצוני. העברת הכספים לידי התלמידים הזכאים, כל אחד לפי הסכום שיקבע לו ויאושר על ידי בית המשפט, צפויה להיות בחודש מאי 2020.

לעדכונים נוספים בעניין תביעה ייצוגית נגד בית ספר לאנגלית וול סטריט לחץ כאן.

01.09.19

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

גלילה למעלה